Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/2307/4646
Title: | Bozza di ricerca sulla Somalia (Parte prima) | Other Titles: | Quadro generale e prospettive di cooperazione allo sviluppo | Editors: | Trinchero, Laura CONICS |
Keywords: | storia economia cooperazione sviluppo sistema educativo Università Nazionale Somala ricerca taariikh dhaqaale iskaashi horumar hab waxbarasho Jaamacadda Ummadda Soomaaliyeed cilmibaaris history economy cooperation development educational system Somali National University |
Issue Date: | 3-Jun-2015 | Date of creation: | 1991 | Type: | other | Call Number: | Originale conservato presso il Centro studi Somali : http://host.uniroma3.it/centri/CentroStudiSomali/index.php | Pages: | 93 | Abstract: | La presente bozza di ricerca, a cura del CONICS (Consorzio Interuniv. per la Cooperazione allo Sviluppo), delinea il quadro della situazione somala del tempo (1991) per quanto riguarda la storia, l'economia del paese, la cooperazione italiana allo sviluppo, il sistema educativo somalo e l'Università Nazionale Somala. Qabyaqoraalkan cilmibaariseed wuxuu ka hadlayaa xaaladda soomaaliyeed ee xilliga 1991 xagga taariikhda iyo dhaqaalaha dalka, habka waxbarashada soomaaliyeed iyo Jaamacadda Ummadda Soomaaliyeed. This research paper, edited by CONICS (Interuniversity Union for Development Cooperation), outlines the Somali situation up to 1991, concerning the history and the economy of the country, the italian cooperation for the development, the Somali educational system and the Somali National University. |
URI: | http://hdl.handle.net/2307/4646 | Language: | it |
Appears in Collections: | Documenti Inediti - Qoraallo aan la daabacin - Unpublished Documents |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bozza di ricerca sulla Somalia_CONICS.pdf | 109.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
103
Last Week
0
0
Last month
0
0
checked on Nov 23, 2024
Download(s)
51
checked on Nov 23, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License