Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2307/967
Title: Il Somalo: dall'oralità alla scrittura
Authors: Abdalla Omar Mansur
Book Authors: AA. VV.
Discipline: Soggettario Centro Studi Somalo::LINGUISTICA::Questione della Lingua
Xoghayaha Xarunta Cilmibaarista Soomaaliyeed::Cilmi-afeed::arrimaha afka
Center for Somali Studies List of Subjects::Linguistics::somali language issues
Keywords: lingua somala
oralità
scrittura
af-soomaaliga
tiraab ahaan
far
Somali language
orality
writing
Issue Date: 1994
Publisher: Accademia Nazionale dei Lincei
Type: bookPart
Journal: Giornata di studio sul tema: Lingua, pensiero scientifico e interculturalità: l'esperienza dell'interazione universitaria in Somalia
Call Number: Originale conservato presso il Centro studi Somali : http://host.uniroma3.it/centri/CentroStudiSomali/index.php
Pages: 22-28
Abstract: Il somalo come lingua tradizionalmente orale; la poesia come forma più elevata di arte verbale e sua metrica; l'adozione di un sistema di scrittura nel 1972, neologismi e influenza delle lingue straniere (italiano, inglese e arabo)._-_Af-soomaaliga oo weligiisi ahaa af-tiraab; maansadiisa oo ah heer sare iyo miisaankaba; afkaas oo loo yeelay far gaar ah 1972; kaddibna yeeshay ereyo cusub iyo saamayn afaf shisheete (talyaani, ingiriisi, carabi)._-_Somali as a traditionally oral language; poetry as the highest form of verbal art and its metrics; the adoption of a writing system in 1972, neologisms and the influence of foreign languages (Italian, English and Arabic).
URI: http://hdl.handle.net/2307/967
ISSN: 0391-805X
Language: it
Appears in Collections:Capitoli di Libri - Cutubyo Buugaag - Chapters in Volume

Files in This Item:
File Description SizeFormat
05_A. O. MANSUR - Il Somalo, dall'oralità alla scrittura.pdf299.64 kBAdobe PDFView/Open
SFX Query Show full item record Recommend this item

Page view(s)

2
Last Week
0
Last month
0
checked on Aug 11, 2020

Download(s)

26
checked on Aug 11, 2020

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons