Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2307/5712
Title: Tārīkh-Attaᶜlīm Fī Assōmāl
Authors: Mohamed Ali Abdikarim
Keywords: Soomaaliya
waxbarasho
taariikh
Somalia
istruzione
storia
Somalia
education
history
Issue Date: 1978
Type: Book
Call Number: Originale conservato presso il Centro studi Somali : http://host.uniroma3.it/centri/CentroStudiSomali/index.php
Abstract: Buuggani wuxuu ka hadlayaa taariikhda waxbarashada Soomaaliyeed, oo soo martay afar marxaladood: 1) Xilliga gumaysiga ka hore oo waxbarashadu ahayn mid aan u nidaamsanayn habkan casriga ah, oo inteeda badan ku saabneed culuunta diinta Islaamka; 2) Xilliga gumaysiga oo dalka lagu billaabay nidaamka casriga ah; 3) Xilliga gumaysiga kaddib oo kobcay heerka waxbarashada ; 4) Xilliga kacaanka oo waxbarashadi sii kobocday ilaa heer jaamacadeed.
Il testo parla della storia della istruzione somala che ha attraversato quattro fasi: durante il periodo pre-coloniale, il sistema non era organizzato in senso moderno ed era prevalentemente di tipo religioso; del periodo coloniale è la fase iniziale del sistema di istruzione moderno; sistema che si è ulteriormente sviluppato durante il periodo post-coloniale; durante la rivoluzione a partire dal 1969 il sistema si è evoluto fino al livello universitario.
The volume deals with the history of the education system in Somalia that can be divided into four phases: pre-colonial period, where there wasn't an organized system and the education was mainly religious; the colonial period where a modern system of education takes its first steps; further development during the post-colonial period; the revolution period where the system evolved up to the university level.
Location: Mogadiscio
URI: http://hdl.handle.net/2307/5712
Appears in Collections:Libri - Buugaag - Books

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tarikh-Atta'lim Fi Assomal.pdf25.19 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Recommend this item

Page view(s)

257
Last Week
0
Last month
16
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

282
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons