Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/2307/5180
Title: | Relazione generale dell'Alto commissario per l'Oltre Giuba a S. E. il principe Pietro Lanza di Scalea | Authors: | Zoli, Corrado | Discipline: | Soggettario Centro Studi Somalo::ARCHEOLOGIA E STORIA::Coloniale | Keywords: | colonialismo italiano politica amministrazione coloniale economia gumaysiga Talyaaniga siyaasad maamul gumaysi dhaqaale Italian colonialism politics colonial administration economy |
Issue Date: | 1926 | Publisher: | Ministero delle Colonie | Type: | Book | Call Number: | Originale conservato presso il Centro studi Somali : http://host.uniroma3.it/centri/CentroStudiSomali/index.php | Pages: | 211 | Abstract: | La relazione affronta l'organizzazione dei territori della Somalia durante il colonialismo italiano intorno agli anni Venti. Si prende in esame l'assegnazione dei fondi, la preparazione militare, civile e politica, l'occupazione e l'attività politica, amministrativa ed economica. Warbixintani waxay muujinaysaa sida u habaysnaa dalka Soomaaliyeed xilligii gumaysiga Talyaaniga qarnigii aan soo dhaafnay 20meeyadiisa. Waxaa la baarayaa sida loo qoondeeyey miisaaniyadda, diyaarinta ciidanka xoogga, rayidka iyo siyaasadda, dal qabsashada iyo hawlaha siyaasadda, maamulka iyo dhaqaalaha. The report shows the organization of Somali territories during Italian colonialism in the twenties. It concerns resource allocations, military, civil and political preparation, the occupation and political, administrative and economical activities. |
Location: | Roma | URI: | http://hdl.handle.net/2307/5180 | Language: | it |
Appears in Collections: | Libri - Buugaag - Books |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relazione generale dell'Alto commissario per l'Oltre Giuba a S.E. il principe Pietro Lanza di Scalea.pdf | 126.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
149
checked on Nov 24, 2024
Download(s)
195
checked on Nov 24, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License