Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2307/3337
Title: Il ritiro nell'ombra. I percorsi della società somala nel collasso statale
Authors: Ciabarri, Luca
Discipline: Soggettario Centro Studi Somalo::POLITICA/STORIA
Xoghayaha Xarunta Cilmibaarista Soomaaliyeed::Siyaasad/Taariikh
Center for Somali Studies List of Subjects::Politics/History
Keywords: politica
società
crisi somala
Stato fallito
siyaasad
bulsho
dhbaatada soomaaliyeed
qaran dumay
politics
society
Somali crisis
failed State
Issue Date: 2010
Publisher: A.BE.T.E.
Type: article
Journal: Africa: rivista trimestrale di studi e documentazione dell'Istituto italo-africano
Call Number: Originale conservato presso il Centro Studi Somali (http://host.uniroma3.it/centri/CentroStudiSomali/index.php)
Issue Number: 1-4
Pages: 155-173
Abstract: L'articolo si propone di indagare le dinamiche sociali nell'analisi del conflitto somalo per meglio comprenderne le cause ma soprattutto per comprendere la resilienza della società somala attraverso i fenomeni di mobilitazione collettiva e le dinamiche macro-politiche che hanno caratterizzato i recenti anni senza Stato.
Maqaalku wuxuu baarayaa sababaha keenay isku dhaca bulshada soomaaliyeed, iyo sida ay bulshadu ay ugu tabaabisheysatay jiritaankeeda, iyadoo wax dowlad ah aan jirin.
The article aims to investigate the social dynamics in the analysis of the Somali conflict to better understand the causes and the resilience of Somali society through the phenomena of collective mobilization and macro-political dynamics that have characterized these recent years without a state.
URI: http://hdl.handle.net/2307/3337
Language: it
Appears in Collections:Articoli - Maqaallo - Articles

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Il ritiro nell'ombra. I percorsi della società somala nel collasso statale.pdf9.78 MBAdobe PDFView/Open
SFX Query Show full item record Recommend this item

Page view(s)

4
Last Week
0
Last month
0
checked on Sep 26, 2020

Download(s)

10
checked on Sep 26, 2020

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons